Translate

15 Ocak 2016 Cuma

HAMBURGER KÖFTESİ


Aişe'den (r.a.)rivayet edildiğine göre Rasul-i Ekrem (sas):
Yemek yiyeceğiniz zaman (önce) besmele çekin.Eğer yemeğe başlarken besmele çekmeyi unutursanız, başı için de sonu için de bismillah deyin buyurmuştur.
                                                                         (Ebu Davud, Eti'me 15:Tirmizi Eti'me , 47)

Çocuklarımız fast foot  yiyeceklere bayılır. Benim de özellikle küçük oğlum her çarşıya çıktığımızda fast footların önünden geçerken, tok bile olsa  ''baba bana hamburger alsanaaaa''  yakarmalarına muhatap olmamak için, her seferinde çocuğun dikkatini başka yöne kaydırma çabasına giriyorum. Zaten yılda sadece birkaç kez yemeklerine izin verdiğim bu yiyeceğin sağlıklı olması benim için çok önemli. Sonunda hem çocuklarımın iştahla yedikleri, hem de sağlıklı ve hijyenik  hamburger köfteleri yapmağa başladım. İkisi de yaptığım hamburgerleri her gördüklerinde sevinçten dört köşe oluyorlar. Dışarda yedikleri hamburgerlerden de çoook daha lezzetli olduğunu söylüyorlar. 
Şimdilik ekmekleri hazır kullandım. Ama en kısa zamanda hamburger ekmekleri de pişirmeye başlayacağım inşaallah.


MALZEMELER

  • İster evde yapılmış ister hazır alınmış hamburger ekmeği 8 adet,
  • 300 gr.köftelik kıyma,
  • 1 adet irice soğan, 1 diş sarımsak,
  • 1 adet irice patates,
  • 1 adet yumurta, tuz, karabiber,pulbiber,kimyon
  • 1 çay bardağı ufalanmış ekmek veya galete unu,



YAPILIŞI:

  • Köfte için derin bir kabın içine soğanı ve patatesi rendeleyip suyunu sıktıktan sonra kıymayı ve diğer malzemeleri de ekledikten sonra iyice yoğurun, kapalı bir şekilde buzdolabında yarım saat dinlendirin.
  • Sonra 8 parçaya bölüp her parçayı yuvarlak büyük köfteler olarak hazırlayın yassıltın çok az yağ koyduğunuz teflon tavada arkalı önlü pişirin .
  • Ekmekleri ortadan kesip içine köfteyi koyduktan sonra istediğiniz malzemeyle hamburgerinizi hazırlayabilirsiniz.
  • Küçük oğlum yalnız köfte ve ketçaplı, büyük ise bol malzemeli seviyor.
  • Tercih tamamen size kalmış.
Afiyet şifa olsun.

3 yorum:

  1. Ben de evde yapıyorum canim.Gecenlerde yayinlamistim.konserve kapağıyla şekil veriyorum

    YanıtlaSil
  2. Selam,
    Evde hamburger yapmak.... gayet başarılı görünüyor:))))
    Elinize sağlık.

    Ben de yeni sayılırım, sizleri de bu gibi farklı ve lezzetli tarifler paylaşmak üzere bloğuma beklerim:))
    Sevgiler.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    "SİHİRLİ YEMEK KUTUSU"

    YanıtlaSil
  3. Ben de evde yapanlardanım ama patates koymuyordum onu da deneyeceğim. Ellerinize sağlık...
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil