Translate

13 Ocak 2016 Çarşamba

KÖY ÇORBASI

Ebu İdris el-Havlani, Mu’az İbnu Cebel radıyallahu anh’den naklediyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: “Allah Tebareke ve Teala Hazretleri şöyle hükmetti: “Benim rızam için birbirlerini sevenlere, benim için bir araya gelenler, benim için birbirlerini ziyaret edenlere ve benim için birbirlerine harcayanlara sevgim vacip olmuştur.”
                                                          Muvatta, Şi’r 16, (2, 953, 954).
*** Hz. Ebu Zerr (radıyallahu anh) anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: “Amellerin en faziletlisi Allah için sevmek, Allah için buğzetmektir.”

Çok mutluyum bugün. Sayfasını severek takip ettiğim Cahide Sultan bana güzel bir sürpriz yaptı. Morale ihtiyacım olduğu şu günlerde beni o kadar sevindirdi ki, Rabbim de onu sevindirsin inşaallah. Bağımlılık yapıyor Cahidenin sayfası. Bakmazsam aklım kalıyor, ne paylaştı acaba, bugün neler anlattı diye. İtiraf etmeliyim ki ben Cahide'nin tariflerinin değil muhabbetinin hastasıyım. Ondan çok şey öğrendim, çok sivri köşemi törpüledi değiştirdi beni. Allah ondan razı olsun. 

Malzemeler
  • 1 çay bardağı yeşil mercimek
  • 1 su bardağı ev eriştesi
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 yk tereyağı
  • 2 yk zeytinyağı
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı salça (yarısı biber salçası)
  • su
  • tuz
  • 2 çay kaşığı kuru nane
  • pul biber, karabiber,kimyon
Hazırlanışı

  • Tencerede zeytin yağı ve tereyağı eritelim.
  • Küçük doğranmış soğanları, sarımsağı ve patatesleri kavuralım. 
  • Salçayı,baharatları ve suyu ilave edip karıştıralım ve tuzumuzu ekleyelim.
  • 5 dk kadar pişmeye bırakalım.Patatesler yumuşamaya dönünce haşlanmış mercimek ve erişteleri ekleyelim.
  • Erişteler yumuşadığında çorbamızı ocaktan alalım.
  • 5-10 dakika dinlenen çorbamız servise hazır.
Afiyet şifa olsun.

5 yorum:

  1. Merhaba bu çorba değil yemek gibi çok besleyici ve lezzetli bayıldım elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık güzel görünüyor. Ben de deneyeyim.

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Bu çorbanın bizim evdeki adı "akıllı çorba"...
    Çocukları çok büyüttüğü ve çok besleyici sağlıklı olduğu için oğlum o ismi uygun gördü ;)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Canımsın güzel sözlerin için Allah razı olsun. Rabbim seni her daim sevindirsin kardeşim. Bu arada çorban çok nefis olmuş. Ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil