Translate

16 Mayıs 2017 Salı

PATATESLİ AÇMA


İYİLER MUHAKKAK NİMET İÇERİSİNDE, KÖTÜLER DE ATEŞTEDİR .
                                                                                                               İnfitar Suresi / 13-14

Uzun zaman olmuş sayfama uğrayıp tarif yazmayalı. Oysa yeni tarifler deneyip güzel fotoğraflar çekmiştim.  Bir türlü elim gitmedi yazmaya, sayfamı güncellemeye. Eskiden ne kadar hevesle hazırlardım paylaşımlarımı. Her güne bir tarif yetiştirmeye çalışırdım. Neyse bismillah deyip yeniden başlayalım o zaman.....

Hamuruna patates katılan açma ve poğaçaları seviyorum. Nefis bir tariftir. Tuzlu seviyorsanız bi tık arttırabilirsiniz tuz miktarını. Beğeneceğinizi tahmin ediyorum.

Malzemeler
  • 1 sb ılık süt
  • Yarım sb sıvıyağ
  • 1 pk instant maya
  • 3 orta boy haşlanmış patates
  • 2 yumurta (sarısı üstüne beyazı hamurun içine)
  • 1 tk tuz
  • 1 tk şeker
  • Yarım pk tereyağ (arasına sürmek için)
Hazırlanışı
  • Rendelenen patatesler diğer hamur malzemeleriyle karıştırılıp yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler alınır.
  • Alınan bezeler yemek tabağı büyüklüğünde açılıp üstlerine bir yk erimiş tereyağı sürülerek rulo yapılır.
  • Simit şeklinde iki ucu birleştirilen poğaçanın üzerine yumurta sarısı sürülür.
  • İyice kabarıncaya kadar tepside mayalandırıldıktan sonra 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirilir.
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder